♥ بِــــــــــسْمِ الَّلهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْـم♥

Thursday 13 June 2013

Last Seen???



Biar gambar berbicara. 
Biar hati terasa.



Seorang budak yang buta, dan tidak mahu penglihatannya dikembalikan :(


    

ﺃَﺳْﺘَﻐْﻔِﺮُ ﺍﻟﻠَّــﻪَ ﺍﻟْﻌَﻈِﻴــﻢَ






RENUNGAN BERSAMA



Kubur Menyeru Manusia 5 Kali Sehari

1. Aku rumah yang terpencil, maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran.


2. Aku rumah yang gelap, maka terangilah aku dengan selalu solat malam.


3. Aku rumah yang penuh dengan tanah dan debu, maka bawalah amal soleh yang menjadi hamparannya.


4. Aku rumah ular berbisa, maka bawalah amalan "بسم الله" sebagai penawar.


5. Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir, maka banyaklah bacaan "La Ilaha IllAllah, Muhammadur Rasulullah" supaya kamu dapat memjawab soalan mereka.






Semoga kita sama-sama dapat istiqamah dalam melakukan perkara-perkara tersebut. Amin. :)
Peringatan untuk diri sendiri , dan juga peringatan untuk semua.



No comments:

Post a Comment

Komen Anda

style="position:absolute;